עין סוקר

סוג

מעיין / מקור מים

מאפיינים: טבעמעייןלתרמילאיםלילדים

מעיין יפה הנובע בחלקו הדרומי של רמת מנשה.

המקום מגודר ובו ספסלים, שולחן פיקניק, שולחן אבן, נדנדה לילדים ומקום להדלקת אש. עץ האקליפטוס הגדול ועץ התאנה שמקום יוצרים צל נעים בימי הקיץ החמים, ולמרגלותיהם גדל דשא נעים וירקרק.

המקום הוקם על ידי משפחת שבתאי מקיבוץ דליה הסמוך, וכיום יזהר, אחד מהאחים הגר בקיבוץ, מתחזק את המקום.

איך מגיעים

ממחלף אליקים נוסעים לכיוון דרום-מערב, לכיוון קיבוצי רמת מנשה. עוברים על פני מושב אליקים מימין ועל פני מושב עין העמק משמאל ומגיעים לצומת, שבו ממשיכים ישר לכיוון קיבוץ דליה. חולפים על פני הכניסה לקיבוץ וממשיכים לנסוע על כביש 672 עוד כ-2 ק"מ. לאחר שחלפנו על פני קיבוץ דליה, הכביש מתעקל מעט שמאלה, עוברים על גשר קטן מעל נחל דליה ואז הכביש מתעקל ימינה, מטפס מעט ויורד שוב. אחרי הירידה הכביש מתעקל שוב ימינה ומטפס על עוד גבעה. בראש גבעה זו נרד מהכביש לשביל עפר שממשיך מזרחה. ניסע בשביל זה 1.5-2 ק"מ, עד שנגיע לדרך היורדת דרומה, למעיין עין סוקר.

מהמעיין נוכל לחזור בדרך בה הגענו, או להמשיך אל מאגר גלעד, גבעת הרקפות, עמיקם ועוד.