עין אמפי: בריכת מים קרים

סוג

מעיין / מקור מים

מאפיינים: טבעמעייןמשפחתילתרמילאיםלילדים

עין אמפי היא בריכת מים קרים ונקיים בעומק של כמטר וחצי, ששושכנת בתוך סבך עצים המצילים את המקום באופן מלא גם בשיא הקיץ. זהוא מקום נפלא לבילוי בקיץ. אפשר לעשות פיקניק על שפת המים.

שמה של הבריכה נגזר מסידור האבנים,שצורתו מדורגת כמו אמפי תיאטרון, כשחלק מהמדרגות שקועות במים. הבריכה נמצאת במרחק של כ-5 דקות הליכה (עם ילדים) ממקום חנית הרכב.

• בשיא הקיץ כדאי להגיע בשעות מוקדמות או להצטייד בתאורה ולהגיע בלילה, שכן המקום עלול להיות עמוס במטיילים יחסית לגודלו.
  • מומלץ להביא גלגלי שחיה ומצופים לילדים!
  • זיכרו לשמור על הניקיון.

איך מגיעים

מצומת בית המכס העליון נוסעים כ-1,150 מטרים דרומה עד למפגש עם דרך סלולה מצד שמאל (מסומנת בסימון שבילים אדום). פונים שמאלה עם הכביש המשובש (הכביש עביר לכל רכב אך היזהרו: יש בורות בכביש!). בצומת הראשון שבו יש פנייה שמאלה ממשיכים ישר, ובפנייה הבאה פונים שמאלה. ממשיכים עוד כחצי קילומטר עד לחניה ליד גדר בקר, שיש בה מעבר לבני אדם, ולידה עמוד ירוק המציין שזוהי שמורת טבע. כאן חונים ועולים עם השביל לכיוון חורשת האקליפטוסים שנמצאת משמאל לדרך ובתוכה מסתתר המעיין.