עין סלוקיה - מעיינות עדן

לא רחוק מקצרין מחכה לכם מקום שהוא גן עדן של ממש - ולא סתם הוא קיבל את השם: מעיינות עדן (עין סלוקיה). המסלול אל המעיינות קליל - והטבילה במים ביום חם היא מרעננת ושווה כל צעד. מתאים לכל המשפחה!
| 30/10/2019

לאורך שביל מסודר (אך לא נגיש לכסאות גלגלים ועגלות), שבנוי מאבני בזלת מסותתות – זורם נחל יפהפה, שמימיו נשפכים במפלונים מקסימים. מידי כמה מטרים נמצאות גם בריכות שכשוך מקסימות.

השביל עובר גם לצד המים וגם בתוכם ולאורכו יש שלל פינות חמד מוצלות מעצי דולב, דקל, תאנה, תות ועוד - המתאימות לעצירת פיקניק או קפה.

מקור המים הצלולים והקרירים הללו הוא בעין סלוקיה, שממנו נהגה לשאוב חברת מי עדן את מרבית מי השתייה שלה. בעבר נכתב על בקבוקי מי עדן שמקורם הוא בשאיבה מעין סלוקיה (היום כתוב "ממקור בזלתי עדן 1, רמת הגולן").

איך מטיילים

מרחבת החניה נכנסים בשער שחור, והולכים כ-200 מטרים בשביל חשוף לשמש, ולאחריו מתחיל הקטע היפה והמוצל שלשמו התכנסנו. סך הכל אורך המסלול הוא 400 מטרים בלבד. גם בשעות עמוסות ניתן למצוא פינה שקטה כי יש כל כך הרבה מהן לאורך הדרך.

מידע נוסף

• השמורה פתוחה מידי יום בין השעות 8:00 ועד 16:00.
  • יש בשמורה פחי אשפה לרווחת המטיילים, אך אין מים לשתייה ושירותים
  • הכניסה בחינם

*** כדאי לבדוק עם הרשות שאחראית על המקום האם מותר לאכול שם, כי יש שלטים שאוסרים על כך אבל כמעט כל מי שמטייל שם מביא אוכל ויש פחים מפוזרים במקום.

הוראות הגעה

מצומת צמח: פונים ימינה לכיוון חמת גדר ולאחר כשני קילומטרים פונים שמאלה (צפונה) לכביש 92, המלווה את הכנרת מצדה המזרחי. בצומת יהודיה פונים ימינה ומתחילים לטפס על רמת הגולן בכביש 87. בצומת קצביה (המובילה לקצרין) ממשיכים ישר, ולאחר כ-600 מטרים פונים ימינה למעיינות עדן (עין סלוקיה). מגרש החניה יהיה מיד לימינכם, ושער הכניסה השחור בצד שמאל.

לבאים מצומת עמיעד או מגדל: מתחברים אל כביש 87 ממערב.

לבאים מצפון: עוברים את קצרין ובצומת קצביה פונים שמאלה ומיד ימינה אל מעיינות עדן.