ממצפה מודיעים אל שער הגיא - שביל ישראל

| 07/05/2011

את החג הראשון של פסח יחד עם ערב פסח החלטנו להעביר בטבע. וכך עשינו. כרגיל, כמו בכל הזדמנות, הוחלט להשלים את הקטעים משביל ישראל שעדין לא הלכנו. הפעם בחרנו שני קטעים עוקבים: האחד - ממצפה מודיעים עד משטרת לטרון והשני - ממשטרת לטרון עד שער הגיא (תחנת דלק ליד מסילת ציון על כביש 38).
התאספנו בערב לפני הטיול לשם פיזור רכבים והתמקמות במצפה מודיעים להכנת סעודת ערב החג. :)
רכב אחד הושאר בתחנת דלק ליד הישוב מסילת ציון והשני במצפה מודיעים צמוד לשער בית היערן. שני המקומות בטוחים לחניה.

את הטראק התחלנו בסביבות 10:00 בבוקר, כך שהגענו ליעדינו הראשון לקראת 16:00 בצהריים. המסלול של היום הראשון הנו הארוך מבין שני הקטעים, כ - 17 ק"מ לעומת כ - 12 ק"מ בקטע השני. שני הקטעים מאד נוחים להליכה. הסימונים לאורך הדרך ברורים (לאחר שעוברים מתחת לגשר של כביש 431 יש ללכת שמאלה עם השביל ולשים לב לסימונים הדהויים מעט). ביער בן שמן נתקלנו במבנה "פאגודה" מסקרן שנבנה כאות ידידות בין ישראל לתאילנד. כמו כן, לאורך כל הדרך פוגשים הרבה רוכבי אופניים ואופנועי שטח.
מכיון שהגענו יחסית מוקדם לנקודת סוף של היום הראשון, היה לנו זמן לבקר באלונית של תחנת דלק ביד לשריון ולעשן נרגילה בדשא של התחנה... את הלילה העברנו בפארק של יד לשריון שבו מפוזרים ברזי מים ושולחנות פיקניק רבים. לא לפספס שקיעה מעל מאגר מים צמוד!!!
את היום השני התחלנו על השביל שעוקף את מנזר לטרון משמאל (צפון), בצמוד לגדר ובהמשך סטינו ממנו אל המנזר עצמו לשם קניית יין וסיבוב במקום היפה. חזרנו אל השביל והמשכנו אל פארק רבין דרך נווה שלום.

גם הקטע השני מאד נוח להליכה ולא מצריך הכנות מיוחדות. את המסלול סיימנו בסביבות השעה 16:00 בצהרים.

מבחינת נקודות מילוי מים לא היתה בעיה: ברז במצפה מודיעים ומשעות הבוקר נפתחים גם השירותים, ישוב גימזו, ישוב שעלבים, יד לשריון ותחנת דלק, נווה שלום, מסילת ציון.
חשוב לציין שלמרות הנוחות של השבילים (ללא עליות) המסלול די ארוך (17 ק"מ ביום הראשון ו-12 ביום השני) ויש לתכנן בהתאם.
את המסלול כדאי לבצע בעונות הפריחה, הצבעים פשוט קסומים!

הטרק משלב טבע ,היסטוריה של מדינת ישראל (הסרפנטינות, צינור המים לירושלים, עמק אילון...) והיסטוריה של האיזור (הצלבנים, העותמנים...).

תהנו ותצלמו! :)

הוראות הגעה

נקודת ההתחלה - מצפה מודיעים - מכביש 1 פונים מזרחה (לעבר מודיעין) על כביש 443. לאחר זמן קצר תראו פניה ימינה (דרומה) לעבר יער בן שמן המוסמנת. שם, ליד בית היערן, עובר גם שביל ישראל.

נקודת הסיום - ממחלף שער הגיא על כביש 1  - פונים דרומה, ולאחר כ-2-3 ק"מ תראו מצד ימין פניה לדרך עפר המסומנת כשביל ישראל. מעט לאחר מכן ישנה תחנת דלק גדולה בה ניתן להשאיר רכבים.