עין אביאל

עין אביאל הוא למעשה רצף של כמה מעיינות ובריכות לאורך נחל תנינים, אבל אין ספק שהקסום שבהם הוא מפלון שנובע בתוך מערת קנים, ונראה כמו לקוח מאגדה

לאורך נחל תנינים, סמוך למושב אביאל, מחכות תמצאו קבוצת נביעות ובריכות יפות ונעימות, שמכונות ביחד עין אביאל או עינות אביאל, ובהן שתיים מרכזיות שנמצאות במרחק של כ-300 מטר זו מזו:

מעיין נסתר בין הקנים
בתוך צמחיית המים המרשימה שבנחל תמצאו מעין מערת קנים, ובתוכה הפתעה: מפלון יפה שנובע לתוך בריכה בעומק של כ-7 ס"מ. המעיין הקטן הזה נחפר על ידי בני המקום, וכיף לשבת מתחת לזרם המים של המפל הקטן ולההתרחץ בבריכה שתחתיו, שמוצלים לגמרי תחת הקנים.

בריכה גדולה ופתוחה לשמש
בריכה ארוכה שעומקה כמטר וחצי, שבה תוכלו לשחות להנאתכם. יש במקום צל, אך הוא מוגבל. כמו כן, אוהבי המקום מהאזור בנו במקום מעין זולה נחמדה ומשדרגים אותה כל הזמן.

עין אביאל, שקיבל את שמו ממושב אביאל שנמצא בסמוך אליו, מכונה לפעמים גם גם עין ירדנה, על שם ירדנה רצון ז"ל, שלזכרה טופחו שתי הבריכות.

• אנא שימרו על המקום ועל נקיונו!

הוראות הגעה

מכביש 654 פונים ימינה לכביש 6533, לכיוון המושבים אביאל. מצומת הכניסה הצפונית למושב ממשיכים כ-1.5 ק"מ ופונים שמאלה (צפונה) לדרך עפר (הפנייה אינה משולטת). עוברים על גשר מעל אפיק נחל תנינים וממשיכים בנסיעה בגדת הנחל הצפונית בסימון שבילים ירוק. אחרי כ-0.5 ק"מ נצמדים לאקוודוקט הפתוח, ולאחר מכן ממשיכים בדרך הכי קרובה לאפיק הנחל. לאחר כ-1 ק"מ נוסף מגיעים לתחנת שאיבה של "מקורות" ומחנים את הרכב בשולי הדרך.

• שימו לב: אין לחנות בשטחים החלקאיים (הרחבה הסמוכה למתקן מקורות גם היא שטח חקלאי)!

המעיין הנסתר עם המפלון נמצא מול תחנת השאיבה של מקורות, כ-30 מטר מזרחית לצינור כחול שחוצה את הנחל. הבריכה הגדולה נמצאת בהמשך, כמה מאות מטרים ממערב למפל.

• waze: עין אביאל

עדכון נכון ל-15.7.17: הדרך לאורך נחל תנינים נסגרה לרכבי מטיילים, כך שאפשר להגיע למעיין רק ברגל או באופניים.