עין מגדל

| 19/07/2017

עין מגדל, שבו מתחילה זרימתו של נחל הקיבוצים, הוא אולי המעיין הכי צלול בעמק המעיינות. בין אם אתם מגיעים לאזור לטיול או רק לטבילה במים - את המעיין הזה אסור לכם לפספס

עין מגדל ועין חומה, נובעים לאורך כל השנה ומזינים את נחל הקיבוצים, אבל בעוד שמימיו של עין חומה נשאבים ברובם על ידי חברת מקורות (תוכלו לראות את מבנה המשאבות מעל המעיין), מימיו של עין מגדל נובעים היישר אל תוך הנחל ומאפשרים רחצה.

שני המעיינות נקראים על שם התיישבויות חומה ומגדל, שקיבוץ ניר דוד הסמוך נחשב לראשון שהוקם בשיטתן. מאחר ושני המעיינות נובעים סמוך אחד לשני אך למעשה אפשר לרחוץ רק בעין מגדל, לעיתים טועים לחשוב שמדובר באותו מעיין או מחליפים בין שמותיהם.

סמוך למקום נביעתו של עין מגדל, שנמצא היום בתוך תחומי פארק המעיינות, תמצאו נקודה קסומה שבה תוכלו להיכנס למים השקופים, כשאתם מקפים בצמחיית מים וקנים גבוהים ויפים.

ההגעה למעיין אפשרית רק דרך הכניסה לפארק המעיינות, אך הכניסה בחינם. ממנו תוכלו להמשיך טיול בנחל הקיבוצים.

הוראות הגעה

הגישה למעיין היא מצידו האחורי של גן לאומי גן השלושה (הסחנה).

מצומת נבות נוסעים בכביש 71 עד צומת השיטה ופונים ימינה לכביש 669. לאחר נסיעה של כמה דקות נחלוף על פני פנייה למעלה גלבוע מימיננו, ובפנייה הבאה ימינה נפנה עם השילוט לכיוון גן לאומי גן השלושה (הסחנה) ופארק המעיינות. ממשיכים אל מגרשי החנייה שמאחורי גן השלושה, מחנים את הרכב, ומכאן ממשיכים ברגל כ-100 מטר (כ-3 דקות) עד למבנה המשאבות שנמצא מעל עין מגדל, שניתן לראותו מהחנייה.

• waze: עין מגדל

• שימו לב: בעבר ניתן היה להגיע ברכב עד למעיין עצמו, אך כיום ההגעה אפשרית רק דרך הכניסה לפארק המעיינות, שאליו הוא משתייך. הכניסה ברגל ובאופניים חופשית, וניתן לשכור אופניים או קולנועית בתשלום | לפרטים נוספים >>