עין ג'ונס

בין חמת גדר לגדר המערכת על גבול ישראל - סוריה, מתחבאת לה בתחפושת של בניין הרוס וישן, בריכת בטון שכולאת לתוכה נביעה של מים חמים(!), שכדאי מאוד לטבול בה ביום חורפי.
| 30/01/2018

עין ג'ונס הוא בריכת בטון בגודל של כ-32 מ"ר, שלתוכה נובעים מים חמים וצלולים המועשרים במינרלים שונים כמו גופרית, מגנזיום ואפילו סידן. הבריכה ממוקמת מבחינה גיאוגרפית בעמק הירמוך הנמוך, תוצאה של השבר הסורי אפריקאי.

הנביעה החמה בעין ג’ונס היא חלק ממערכת נביעות תרמו-מינראליות, שהגדולות שבהן נשאבות אל אתר חמת גדר הסמוך. המעיין החם  היה בעבר בניין שלם ומתוחזק במתחם של חמאם טורקי, אשר שימש בין היתר קצינים סורים לאורך השנים.

להגיע לטבילה במעיין החם כשבחוץ יורד גשם והטמפרטורה קרובה לאפס, זו הרגשה של פעם בחיים. תבקרו, תהנו וכמובן – אל תשכחו לאסוף את האשפה אחריכם.

מידע נוסף:

• המעיין נמצא בסמוך לגבול ישראל – ירדן והצבא לרוב מחזיק כוחות באיזור. שימו לב! ייתכנו חסמים של הצבא באיזור, אנא הישארו מעודכנים.
  • המקום סגור בארבע קירות, כך שבמבחינה אקוסטית מומלץ לא להשתמש באביזרי שמע כמו בידוריות, רמקולים ניידים וכדומה לטובת הנאתם של כלל הרוחצים.
  • הכניסה למקום היא ללא עלות, אך היא לא מוסדרת.

הוראות הגעה

בצומת צמח נוסעים לכיוון מזרח על כביש 92 שהופך לכביש 98 (לא לפנות לכיוון עין גב). עולים עם הכביש כ-7 ק"מ עד פנייה ימינה לכיוון חמת גדר. ממשיכים כקילומטר לכיוון אתר המרחצאות עד עיקול חד ימינה. בעיקול ממשיכים ישר לכיוון גדר המערכת. שימו לב – הכביש מתעקל ימינה. נוסעים כקילומטר וחצי עד מוצב צבאי, כ-50 מטר לאחד המוצב תזהו מבנה בטון מצד ימין שלכם. זה עין ג'ונס.