עין יבנאל

| 26/09/2018

קרוב מאוד לישוב יבנאל מתחבא מעיין עין יבנאל המדהים. קשה להאמין עד שעומדים חצי מטר מהמעיין, אבל בהר מופיע פתאום פתח של 1x0.5 מטר, וכשמסתכלים לתוכו מגלים שההר פשוט... חלול! נכנסים פנימה ומגלים מערה של ממש: גבוהה, רחבה ועמוקה בדיוק במידה הרצויה, ובתוכה מי המעיין שבהם אפשר לטבול. תוכלו להעמיק ולטייל במערה שמתפתלת בפנים.

לפעמים מחכות במעיין הפתעות, לדוגמה נרות דולקים על כתלי המערה. מטיילים במקום מצאו שאינו מתאים לטיול עם ילדים.

שימו לב:

• עומק הבריכה מעל מטר (מגיע לגובה חזה של גבר ממוצע בערך). מומלץ להגיע עם בגד ים.
  • עומק הנקבה כ-8 מטרים ולכן מומלץ להצטייד בנרות או פנסים.

הוראות הגעה

מגיעים ליבנאל ונוסעים לכיוון בית העלמין שבדרום המושבה: מהכניסה למושבה נוסעים ישר, ובכיכר השניה פונים ימינה. מגיעים לצומת T ופונים שמאלה וממשיכים בדרך העולה.

מגיעים לבית ספר שלידו, חונים במגרש החנייה שלידו וממשיכים ברגל במעלה הכביש כ-20 מטר. הכביש ממשיך שמאלה לבית הקברות, אך אנו נמשיך ישר בדרך עפר בסימון שבילים אדום, ולאחר כ-20 מטר נגיע לצומת. השביל האדום ממשיך ימינה, אך אנו נמשיך שמאלה (דרומה) בדרך עפר לא מסומנת. לאחר כשתי דקות הדרך מתחילה לטפס לעבר אפיק נחל והופכת לשביל טוב, שמטפס במעלה הערוץ. עוברים עץ ששורשיו גלויים, ומטפסים עם השביל עד לנקודה שבה הוא חוצה את הערוץ לצדו השני. בדיוק בנקודה זו פתח המעיין נמצא מתחתיכם.