סכר ירדינון - בריכת ירדינון

| 11/07/2017

בתוך ערוץ נחל ירדינון נבנה ליד קיבוץ שמיר סכר, שיצר במקום בריכה גדולה ועמוקה. אמנם תושבי הקיבוץ לא תמיד שמחים על תנועת המטיילים הערה בקיבוץ, אבל אם התמזל מזלכם וזכיתם להיכנס, תמצאו כאן פינה פסטורלית, ירוקה ומלאה במים

הסכר, שנבנה על ידי חברי הקיבוץ בימיו הראשונים, יוצר בריכה שעומק המים בה 140-180 ס"מ, ובקיץ כיף מאוד לטבול בהם. הבריכה מוקפת בצמחיית מים וקנים יפה, והמקום כולו מוצל ומזמין לשבת על שפת המים, על אחד משני משטחי העץ שהוצבו בצדדיה, להכין קפה וליהנות מהטבע.

• שימו לב: כשנכנסים לבריכה יש להיזהר מהסלעים שבקרקעית הבריכה והמברזלים המחוברים לסכר הבטון.

הוראות הגעה

ניתן להגיע לסכר דרך קיבוץ שמיר בלבד. לאחר שנכנסים בשער הקיבוץ פונים מיד שמאלה. נוסעים בצמוד לגדר, עוברים את הכיכר ויוצאים בשער השלישי (השאר סגורים לרוב). ממשיכים ישר בשביל בסימון כחול, שהופך לשחור אחרי שעוברים את מכלאת הבקר. עוברים מעבר בקר, ומעט אחרי זה רואים מימין שער ברזל גדול. כאן חונים, עוברים בשער, והמעיין נמצא מצד ימין.

• waze: בריכת ירדינון

• שימו לב: השער שממנו יוצאים מהקיבוץ למעיין לא תמיד פתוח, ולכן רצוי לחזור לפני השקיעה. במידה והשער נסגר, תוכלו ללכת לאורך גדר הקיבוץ עד לכניסה ולבקש מהשומר לפתוח עבורכם את השער. כמו כן, לא תמיד מאפשרים למטיילים להיכנס בשער הקיבוץ ולחנות בתוכו.