מטיילים עם הרכבת בחיפה: שלוש תחנות – שלוש חוויות

בואו לגלות את המקומות הכי קסומים בחיפה בשלושה סיורים מרתקים: אחד לבטן, אחד ללב ואחד ששובר את כל השיאים! רכבת ישראל תדאג שתגיעו לשם בקלות ובנוחות, חיפה תדאג שתקבלו שלל לחוויות, ומה נשאר לכם לעשות? לאסוף את כל המשפחה, לצאת לדרך וליהנות!
| 02/08/2015

בכתבה זו:

דרך הבטן: סיור קולינרי בעיר התחתית

צאו למסלול של 4 שעות, שישמח לכם את הבטן וגם את הנפש. הסיור הזה יוביל אתכם בין פאבים ומסעדות בעיר התחתית המרתקת של חיפה, יעניק לכם טעימה אמנותית קטנה ויביא אתכם לסיומו של היום מרוצים וגם מעט מבושמים.

1. תחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה

• לאן ממשיכים מכאן: מתחנת הרכבת עוברים לצדה השני של דרך העצמאות ופונים שמאלה. פונים ימינה ברחוב הבנקים ושוב ימינה ברחוב הנאמנים, וממשיכים עד שמגיעים לפאב המבשלה ליבירה משמאלנו.

2. טעם חיפאי מקורי | פאב מבשלה ליבירה

את הסיור שלנו נתחיל עם דרינק: מבשלת הבוטיק החיפאית ליבירה מייצרת מגוון סוגי בירה טרייה ולא מסוננת. כאן, בפאב הבית שלה, שמעוצב כמרתף בירה ישראלי, תוכלו ליהנות ממגוון בירות שמגיעות היישר מהמבשלה, בהן בירת חיטה בסגנון גרמני-בווארי ופורטר-אייל בריטי כהה, לצד בירות עונתיות מתחלפות | כתובת: רחוב הנאמנים 21 | לאתר המבשלה >>

• לאן ממשיכים מכאן: ביציאה מהמבשלה פונים ימינה על רחוב הנאמנים ולאחר מכן שמאלה לרחוב הבנקים. בהצטלבות עם רחוב דרך יפו פונים ימינה וממשיכים עד רחוב כיאט, שם פונים שמאלה. חוצים את דרך העצמאות לצדה השני וממשיכים ישר ברחוב שער פלמר, עד שמגיעים לפאב העוגן מימיננו.

3. טעימה מהעבר | פאב העוגן

פאב העוגן המפורסם הוא מוסד שתיה ותיק ומוכר בחיפה, הפועל ברצף משנת 1942. לא תוכלו לפספס כאן את מוטיב הימאות ששולט בעיצוב המקום, שעל קירותיו תבחינו בעשרות פריטים מיוחדים מעולם יורדי הים: מפרשים, הגאים, מנורות וחבלים, לצד מאות תמונות וכתבות שנאספו לאורך השנים. אחרי שתרוו את העיניים, תוכלו להרוות גם את הרעב והצמא עם תפריט האוכל והאלכוהול המגוון שמציעים כאן כתובת: רחוב שער פלמר 3 לאתר הפאב >>

• לאן ממשיכים מכאן: ביציאה מהפאב פונים ימינה וממשיכים ישר ברחוב פלמר, עד שמגיעים למסעדת ביסטרו וניה מימיננו.

4. זמן לאכול | ביסטרו וניה

אין לנו ספק שכל המשקאות פתחו לכם את התאבון, ובדיוק בשביל זה הגעתם עד הלום. ביסטרו וניה מציע תפריט חיפאי המבוסס על תוצרת מקומית טרייה, עם מנות המתכתבות עם מנות חיפאיות 'מסורתיות', מהמטבח הערבי של ואדי ניסנאס ועד למטבח הרומני של הפאבים הוותיקים. ממש כמוכם, גם בעלי גלריות, אמנים וחובבי אמנות רבים פוקדים באופן קבוע את הביסטרו, שמציג על קירותיו רישומים, גלויות וציורים של אמנים מקומיים | כתובת: רחוב שער פלמר 1 | לאתר הביסטרו >>

• לאן ממשיכים מכאן: ממול לביסטרו, בצדו השני של הרחוב, נמצאת גלריית אומנות שער 3.

5. טעם טוב | גלריית אמנות שער 3

מהביסטרו האמנותי תעברו היישר אל הגלריה המסחרית, המתמקדת בהצגה ומכירה של אמנות ישראלית עכשווית חיפאית. במקום מוצגות יצירות פיסול, ציור, רישום, הדפס ועוד, פרי ידיהם של עשרות אמנים הקשורים, כל אחד בדרכו, לעיר. המבקרים יכולים ליהנות מסיור מודרך במחסן הגלריה ולהתרשם מיצירות נוספות של האמנים המוצגים וכן להשתתף במפגשי אמן, שיחות גלריה ואירועי תרבות אחרים המתקיימים במקום מעת לעת | כתובת: רחוב שער פלמר 2 | לאתר הגלריה >>

• הוראות הגעה לאתר הבא: ביציאה מהגלריה פונים ימינה על רחוב פלמר. חוצים את דרך העצמאות לצדה השני וממשיכים ישר ברחוב כיאט. ברחוב נתנזון פונים שמאלה, עד שמגיעים למסעדת מעיין הבירה מימיננו.

6. טעימה מהעבר 2 | מעיין הבירה

גם כאן מדובר במוסד קולינרי ותיק ואהוד בעיר חיפה, המציע "מאכלי סבתא" מזרח אירופאים, בדגש על המטבח הרומני והאשכנזי, בהכנה מסורתית ואותנטית. במקום מוגש מגוון רחב של אלכוהול הכולל 22 סוגי בירה מהחבית, ובערבי יום חמישי מתקיים מופע מוזיקלי עם להקת נגני הבית | כתובת: רחוב  נתנזון 4.

• לאן ממשיכים מכאן: ביציאה מהמסעדה פונים בצומת ימינה לרחוב כיאט ולאחר מכן שמאלה לדרך העצמאות. ממשיכים ישר שמגיעים לתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה.

אם אתם כבר בסביבה...
קפצו גם אל שוק הפשפשים הקסום של חיפה, שמרגיש כמו נסיעה אחורה בזמן, כשהוא מוביל אתכם בין טלפוני חוגה, ספרים מאובקים, רהיטים עתיקים ומוכרים חייכנים.

7. תחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה

בין הכרמל לים | יום בחוף הקסום של חיפה

המסלול הזה ייקח אתכם ליום כיף משפחתי של 5 שעות באחד מהמקומות שמשפחות הכי אוהבות: חוף הים. בואו ליהנות מטבילה מרעננת וגם מפעילות אתגרית לפרועים שביניכם.

1. תחנת רכבת חוף הכרמל

• לאן ממשיכים מכאן: מתחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל יוצאים בכניסה המערבית והולכים ישר עד ההגעה לחוף הים.

2. פגישה ראשונה עם הים | טיילת חוף דדו

לאורך קו החוף היפה מחכה לכם טיילת מטופחת באורך של כשני קילומטרים, הארוכה מבין הטיילות בעיר. מלבד הפסיעה הנעימה באויר הים המלוח, תוכלו ליהנות במקום ממתחם שולחנות פיקניק, מגרש כדורעף, בריכת מים מתוקים לפעוטות, וכמובן - בתי קפה ומסעדות, שמציעים ארוחות מגוונות ונוף נהדר לים | כתובת: חוף דדו.

• לאן ממשיכים מכאן: יורדים מהטיילת אל החוף באחד משבילי הגישה המוסדרים שלאורכה.

3. צוללים פנימה | חוף דדו

החוף, שממוקם בחלקו הדרומי של מפרץ חיפה המרהיב, נחשב לאחד מהחופים הפופולאריים והמרכזיים בעיר. ואכן, מדובר בחוף יפה ומטופח, שמושך אליו בעונת הרחצה רבבות נופשים, מחיפה ומחוצה לה, הבאים ליהנות מבילוי נעים בחיק הטבע, בין אם למנוחה או לספורט ימי. בחוף המוסדר ישנם מגוון שירותים רחב לרווחת הרוחצים, בהם שירותי הצלה, מרחבי ישיבה, סוכות צל, אזור שירותים ומקלחות ועוד | כתובת: חוף דדו | לאתר חוף דדו >>

• לאן ממשיכים מכאן: הולכים למרכז הטיילת, עד ההגעה למועדון הגלישה Surf Club.

4. תופסים גל | גלישת גלים

אם כל הגולשים שראיתם בים גרמו לכם קצת לקנא - עכשיו הגיע הרגע שלכם! גלישת גלים מתאימה לכל גיל, ומדובר בספורט שמשלב הנאה, בריאות וטבע, ואף משמש כאימון כושר מעולה לחיזוק שרירי היציבה, שיפור הכושר האירובי ועוד. במרכז הגלישה Surf Club ניתן להזמין בתיאום מראש שיעור התנסות בגלישה על גלשני חתירה מסוג "סאפ" - שיטת גלישה שבה גולשים בעמידה עם משוט. זוהי שיטת הגלישה המומלצת ביותר לגולשים מתחילים וחסרי ניסיון | כתובת: דוד אלעזר 10, טיילת חוף דדו | לאתר מועדון Surf Club >>

• לאן ממשיכים מכאן: ממועדון הגלישה הולכים על טיילת חוף דדו.

5. ארוחה קלה מול הגלים

במקביל ולאורך קו החוף מפוזרים בתי קפה ודוכני מיצים, שישמחו להציע לכם ארוחה קלילה מול הים, כאבטיח ופירות טריים נוספים, מיצים סחוטים, משקאות קלים וארטיקים אתם מוזמנים להתענג עליהם מול הים היפה ואפילו מול השקיעה אם כבר הגיעה השעה, רגע לפני שחוזרים הביתה מלאים בחול אך מרוצים | כתובת: טיילת חוף דדו.

• לאן ממשיכים מכאן: הולכים בטיילת דדו עד שמגיעים לכניסה המערבית של תחנת הרכבת חיפה חוף הכרמל.

6. תחנת הרכבת חוף הכרמל

כזה יש רק בחיפה | סיור בין מקומות שכמוהם לא תמצאו בשום מקום אחר

יש דברים שאפשר למצוא רק בבירת הצפון, וחלק מהם אפילו הופכים אותה לשוברת שיאים! בדיוק אל המקומות האלו ייקח אתכם המסלול המיוחד הזה, לאורך 4 שעות עם כל המשפחה.

1. תחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה

• לאן ממשיכים מכאןמתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה הולכים אל עבר דרך העצמאות ועוברים לצדה השני. פונים שמאלה וממשיכים עד רחוב כיאט, שם פונים ימינה. ברחוב נתנזון פונים שמאלה וממשיכים ישר עד לכיכר פריז, שם נמצאת תחנת הכרמלית.

2. הרכבת הקטנטנה ששברה שיא | הכרמלית

הידעתם? הכרמלית היא הרכבת התת קרקעית הראשונה בישראל, ונכון לכרגע - גם היחידה בארץ! היא מחברת בין רכס הכרמל למורדות ההר ועוברת דרך העיר התחתית, שכונת הדר ומרכז הכרמל. ואם זה לא מספיק, הכרמלית גם שברה שיא עולמי: היא נחשבת לרכבת התחתית הקטנה בעולם, עם קו נסיעה קצרצר אחד ושש תחנות בלבד כתובת: רחוב נתנזון 1 לאתר הכרמלית >>

• לאן ממשיכים מכאןנוסעים בכרמלית עד תחנת "גן האם". ביציאה מהתחנה פונים שמאלה לשדרות הנשיא והולכים עד שמגיעים למוזאון טיקוטין מימיננו.

3. יפן באמצע המזרח התיכון | מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

מוזיאון טיקוטין הוא יחיד מסוגו לא רק בישראל, אלא במזרח התיכון כולו. הוא מוקדש לשימור והצגה של אמנות ותרבות יפנית והאסתטיקה הייחודית שלהן. בתערוכות המוזיאון, המתחלפות אחת לשלושה חודשים, מוצגים פרטי אמנות מסורתיים ומודרניים מאוסף המוזאון, ואתם מוזמנים לגלות בו כל מה שלא ידעתם על הארץ הרחוקה. מומלץ לברר את מועדי התערוכות מראש כתובת: שדרות הנשיא 89, חיפה לאתר המוזיאון >>

• לאן ממשיכים מכאן: ביציאה מהמוזיאון פונים מיד ימינה לשביל שיחי הבמבוק המוביל היישר לטיילת לואי.

4. המרפסת של המדינה | טיילת לואי

הטיילת ממוקמת על קו הרכס של הר הכרמל ומוקפת חורש ים תיכוני ומשטחי דשא רחבים ופתוחים, לצד פינות ישיבה מוצלות. בטיילת ניתן למצוא שולחנות פיקניק וגן משחקים גדול לילדים. מהטיילת, המכונה "המרפסת של המדינה", תזכו לראות נוף פנורמי שאין עוד כמוהו בארץ, אל מפרץ חיפה, הקריות, עכו, הרי הגליל וראש הנקרה | כתובת: לאורך רחוב יפה נוף לאתר הטיילת >>

• לאן ממשיכים מכאן: ממרפסת התצפית של טיילת לואי ניתן לצפות במפלס העליון של הגנים הבהאיים. נקודת תחילת הסיור בגנים הפנימיים (בתיאום מראש או בשעות הקבועות) היא בשער ברחוב יפה נוף 45, כ-50 מטר משמאל לשער הכניסה למפלס העליון.

אם אתם כבר בסביבה...
בואו להתענג על עוד פלא אחד שיש רק לחיפה להציע: מסלול טיול שיוצא ממש מלב העיר עצמה. מגן האם, שנמצא מאחורי טיילת לואי, יורדות מדרגות אבן היישר אל תוך נחל לטם,  שבו מחכה לכם חורש יפהפה שיזכיר לכם למה חיפה נקראת גם עיר הכרמל.

5. השיא של חיפה | הגנים הבהאיים

הגנים הבאיים הם כנראה הסמל הכי מזוהה של חיפה. הגנים הינם אתר עלייה לרגל מרכזי בדת הבהאית, הדת הצעירה ביותר בעולם, וזהו האתר השני בקדושתו למאמיניה וכן אתר מורשת עולמי מוכרז של אונסק"ו. הגנים משתרעים מפסגת הכרמל ועד לקו החוף ובלבם ניצב מקדש הבאב, מקום מנוחתו של הנביא-המבשר. בתוך יופיים המרהיב של הגנים מיושמים גם ערכי היסוד של הדת הבהאית, בהם הרמוניה, אוניברסליות, פשטות, צניעות ואהבה ליופיו של הטבע. בתיאום מראש ניתן להצטרף לסיור מודרך בגנים. הכניסה בלבוש צנוע בלבד | כתובת: הגנים הבהאים, חיפה | לאתר הגנים הבהאיים >> | למידע נוסף על הגנים הבהאיים באתר טיולי >>

• לאן ממשיכים מכאן: מהכניסה הראשית לגנים (שדרות הציונות 80) הולכים לתחנת האוטובוס הסמוכה גן הבהאים/הציונות, ועולים על קו 136 לכיוון תחנת הרכבת חיפה בת גלים. יורדים בתחנת בת גלים, הסמוכה לתחנת הרכבת.