נחל ועמודי עמרם

טיול קצר ונחמד בשמורה יפיפה המתאים לכל המשפחה ושניתן לבצע אפילו בדרך לנופש באילת. הכניסה חופשית. חשוב לשמור על הניקיון אחריכם ולהקפיד על חוקי שמירת הטבע. שיהיה בכיף.

כבר בדרך העפר המובילה לשמורה (סימון שבילים כחול) חולפים על נופים עוצרי נשימה וצבעים מרהיבים של הרים בגווני שחור, ירוק וגוונים שונים של חום. נוף קסום זה מלווה אותנו לאורך הדרך בנסיעתנו האיטית מערבה עד לשמורה. חונים בחניון המסודר, מורחים עצמנו בקרם הגנה, מצטיידים בנעלי הליכה, מים, כובעים ומצלמה ויוצאים לדרך. כבר בחניה אפשר כמה פוזות למצלמה ו...התחלנו ללכת.

ההליכה היא עם שביל המסומן בסימון שבילים שחור. מדובר בהליכה קצרה מאוד של כ-5-10 דקות עפ"י הסימון. בדרך נופים מדהימים של הרים צבעוניים ומערה קטנה הנמצאת בצד הדרך.

בהגיענו לעמודים, שנוצרו בעצם מחתירת מים בסלע, ניתן לטפס, אל בין העמודים לשבת בצילם וליהנות מעוצמתם והדרם. הילדים ייהנו לגלוש על הסלע ולהסתתר בין העמודים. ניתן לבלות במקום בכיף, לשתות כוס תה/קפה, להצטלם ולחזור חזרה לרכבים באותה דרך שבאנו.

הוראות הגעה

כאשר באים מצפון בכביש 90 לכיוון אילת, כמעט בק"מ ה-20 הסמוך לאיילות פונים מערבה (ימינה) על פי השילוט לעמודי עמרם.

כאשר באים מדרום בכביש 90 בסמוך לק"מ ה-20 אין פניה מערבה (שמאלה) ולכן נדרש להמשיך צפונה עד האפשרות להסתובב חזרה ולפנות מערבה לפי השילוט לעמודי עמרם.

מרגע הפניה ממשיכים בנסיעה בכביש עפר המתאים לכל רכב והמסומן בסימון שבילים כחול. לאחר כ-2.5 ק"מ מגיעים לפיצול דרכים ממשיכים בנתיב הצפוני (ימני) עפ"י השילוט לעמודי עמרם (עדיין סימון בצבע כחול) ממשיכים בדרך העפר עוד כ-5 ק"מ לכיוון כללי מערב, בדרך חולפים על חניון קמפינג מורשה, יפה ומסודר. ממשיכים עד שמגיעים לחניון של השמורה של עמודי עמרם.