הר עריף - מסלול מעגלי ליומיים שלושה

באתר מתואר מסלול מקסים למיטיבי לכת המבקר בהר עריף והר כרכום עקב סגירת כביש 10 הטיול להר עריף והר כרכום, המצריך הקפצה אל/מ-הר כרכום, נהיה בעייתי יחסית. בפסח האחרון רצינו להגיע להר עריף במסלול מעגלי, בו יוצאים וחוזרים מחניון בורות לוץ. בסיוע הפקחית שישבה בחניון מצאנו מסלול מתאים, שניתן לעשותו ביומיים או שלושה. חשוב להצטייד במפת סימון שבילים 18 כדי לעקוב אחרי כל השבילים. מסלול היום הראשון הוא התוספת שעושה את המסלול למעגלי.

מחניון בורות לוץ שם משאירים את הרכב חוזרים לכביש 171, חוצים אותו וממשיכים בשביל לכיוון מעלה ערוד, סימון שבילים כחול. לאחר כ- 2 ק"מ פונים ימינה לשביל אדום וכמאה מטרים אח"כ פונים שמאלה לשביל שחור לכיוון מעלה לוץ. בשלב הראשון הולכים בנחל אליאב ואז מתחילה העליה לכיוון מעלה לוץ, סימון ירוק, ממנו יש תצפית יפה מאד לכיוון הר עריף והר חספס. ממעלה לוץ יורדים מערבה בשביל הירוק לנחל קציעה ומתחברים לשביל שחור הממשיך דרומה (ימינה). לאחר כ- 3 ק"מ של הליכה בשביל ישנו פיצול לשביל אדום בו יש חניון לילה, ובשביל האדום ממשיכים עד לחניון הלילה שמתחת להר עריף.

מחניון הלילה של הר עריף מתחברים למסלול שמופיע בתיאור המסלול האתר, בו עולים צפונה - טיפוס בשביל הכחול דרך נחל מעזר להר עריף ומשם המשך בשביל הירוק עד בארות עודד. מבארות עודד ממשיכים מעט מערבה בשביל שחור ופונים תפונה לשביל הירוק עד חניון הלילה בארות עודד. משם, ניתן ללכת בשביל הכחול חזרה לכביש 171, כ- 13 ק"מ. בדרך עוברים במעלה ערוד ממנו יש תצפית יפה על הר רמון ומערב מכתש רמון. לקראת הסוף עוברים בפיצול מהיום הראשון, וממשיכים למעלה לכביש 171 ולחניון.

ביומיים המסלול ארוך מאד - כ- 22 ק"מ ביום הראשון ו- 28 ביום השני. ניתן לעשות את הטיול ב- 3 ימים, ואז נשארים ללילה נוסף בחניון בארות עודד, או בחניון לילה נוסף שנמצא מערבית לו על השביל הכחול. ביום השלישי ניתן להוסיף את המסלול לקרני רמון והר עדו, המופיע בתיאור המסלול של 4 הימים. כמו כן ניתן להעביר את הלילה הראשון בחניון הלילה שבפיצול השבילים לפני חניון הר עריף, כדי לאזן בין הימים. אפשר לנסות לתפוס טרמפ עם ג'יפ בשביל הכחול מחניון בארות עודד לכביש 171, אבל לא כדאי לבנות על זה מראש.

כל המסלול עובר בשטח אש מיוחד בו יש צורך לתאם כניסה גם בסופי שבוע. כמו כן אין מים במסלול ויש להצטייד במספיק מים לשהיה. בבארות עודד יש מים, אך רמת נקיונם מוטלת בספק.

הוראות הגעה

בכביש 40 פונים מערבה בצומת הרוחות (בה"ד 1) לכיוון כביש 10. נוסעים עד שמגיעים לפניה ימינה לבורות לוץ. המסלול מתחיל מנקודה זו שמאלה - מעלה ערוד, שביל כחול.

את הרכב משאירים בחניון בורות לוץ - פונים ימינה ונוסעים כק"מ עד החניון.