הרודיון - כשהיסטוריה וטבע נפגשים במדבר

| 17/02/2014
הרודיון הוא אתר היסטורי וארכיאולוגי מרשים שהקים המלך הורדוס בתחילה כארמון ומרכז שלטון ובהמשך כאנדרטת קבורה ענקית לעצמו.

הרודיון, כיום גן לאומי שהכניסה אליו היא בתשלום, מציג עדוה היסטורית מרשימה מארמון מבצר ההר, מהתאטרון המלכותי וממערכת המים התת קרקעית המקשרת בין חלקי הגן. בשנת 2007 נחפר להתגלה לראשונה קברו של הורדוס על ידי פרופסור אהוד נצר ז"ל שחפר את האתר במשך עשרות שנים. אהוד נצר מצא את מותו באתר הרודיון בשנת 2010 לאחר שמעד בעת עבודה בתאטרון, לא הרחב מקברו של הורדוס.

במהלך החפירות נמצא כי במהלך המרד הגדול, ההרודיון שימש כאתר התבצרות לקנאים אשר הוכנעו לבסוף בשנת 71 לספירה על ידי הרומאים, וכן הוא שימש כבסיס ומחנה צבאי מרכזי לצבאו של בר כוכבא במרד שנמשך בין השנים 132-135 לספירה.

במבואת הכניסה לגן, ישנו סרט יפה שהופק לאחרונה ומאפשר להבין קצת יותר אודות המלך הבנאי הגדול - הורדוס.

מדי יום שבת בשעה 12:00 יוצא סיור מודרך ללא עלות (על עלות הכניסה) עם מדריך הסוקר באופן מפורט את ההיסטוריה של הרודיון וגלגוליה השונים.

מידע כללי

שעות פתיחה
שעון קיץ:​
  • בימים א'-ה' ושבת  8:00-17:00.
  • יולי אוגוסט: 8:00-18:00.
  • בימי שישי וערבי חג 8:00-16:00
שעון חורף:
  • בימים א'-ה' ושבת  8:00-16:00.
  • בימי שישי וערבי חג 8:00-15:00
  • הכניסה לגן נסגרת שעה לפני שעות הסגירה הרשומות מעלה.

הוראות הגעה

האתר נמצא בסמוך לישובים נוקדים ותקוע.

למגיעים מירושלים: לפני הכניסה לשכונת הר חומה, פונים במעגל התנועה ביציאה השנייה ימינה, נוסעים כ-7 ק"מ בכביש מס' 398 מהר חומה לכיוון תקוע-נוקדים וכ-2 ק"מ לפני צומת תקוע פונים שמאלה בעקבות השילוט להרודיון עד מגרש החנייה.

למגיעים ממרכז הארץ דרך צומת עמק האלה: נסיעה בכביש מס' 375 עד ביתר עילית, המשך בכביש מס' 60 עד צומת אפרת ומשם אל כביש מס' 3157 ואל כביש 356 לכיוון תקוע- נוקדים.

דרך נוספת מצומת עמק האלה: נסיעה בכביש מס' 367 אל צומת גוש עציון, פנייה צפונה לכיוון אפרתה והמשך מזרחה לכביש מס' 3157 עד צומת T. פנייה לכיוון צפון- מזרח לכביש מס' 356 אל צומת הרודיון הנמצאת כשני ק"מ אחרי צומת תקוע.