קניון עדה ותצפית חביות

| 24/01/2016

קניון עדה מחותר בסלע חול אדום ומדהים! אין בו גבים של מים, אך הוא מרהיב ביופיו. המסלול עובר בתוך קניון שהולך ונעשה צר ויפה ככל שעולים בו. הקניון מנקז חלק מהמים מאזור רמת סירה וזורם כמעט מדי שנה. בכניסה לקניון ישנם עצי שיטה גדולים המשמשים למנוחה ולמקום מצוין לפיקניק משפחתי. בראש הקניון נמצאת תצפית מרהיבה שממנה ניתן לראות את שלושת הנחלים הענקיים המתחברים למרגלותיכם: פארן, כרכום וערוד. בהמשך הדרך ניתן לבקר גם בבארות עדה - בארות פעילים שיש בהם מים, ולידם ציורי סלע.

המסלול הינו קצר ומעגלי ואורך כשלוש שעות הליכה, כמובן שתלוי ביכולות המטיילים ועומס המטיילים בנחל.

טיפים:

• חשוב להשגיח על הילדים בעת העלייה בסולמות, ואף ללוות אותם לאורך העלייה.
  • בעלייה בדרדרת יש להקפיד לא להחליק.
  • באזור רמת סירה ישנו מגוון רחב שלך בעלי חיים - כדאי לחפשם!

איך מגיעים:

יוצאים מפארן לכיוון כביש הערבה (90) ונוסעים דרומה כשמונה ק"מ. בצומת מנוחה פונים ימינה (מערבה) לכביש 13. ממשיכים עוד כ-11 ק"מ עד לצומת ציחור, ופונים ימינה לכביש 40 בכיוון מצפה רמון. ממשיכים בכביש כשני ק"מ וחוצים את נחל ציחור הרחב וממשיכים בכביש לכיוון צפון לכביש מטפס בגובה ולאחר כ-10 ק"מ מצומת ציחור אנו מגיעים לפניה חדה מאוד בכביש שמאלה, כמה מאות מטרים לפני העיקול בכביש יש ירידה ימינה לכיוון תצפית (יש שלט חום קטן) יורדים לדרך עפר לכיוון מזרח, הדרך מתחלפת לאספלט ומטפסת לתצפית חביות. מהתצפית נוכל לראות את נחל אוביל המדהים (ממזרח לתצפית) ואת האזור המצוק של נחל פארן (מצפון) מקום מצוין לקפה!

לאחר הקפה, חוזרים לכביש 40 וממשיכים צפונה, יורדים בכביש המפותל לתוך נחל פארן וחוצים את הנחל. בגדה השנייה מול מתקן השאיבה של מקורות (באר אשלים) פונים שמאלה בדרך עפר בסימון אדום (יש גם סימון שחור לכיוון נחל ערוד – לא לטעות). מופיע יש שלט לכיוון נחל פארן. מתקדמים על הדרך כ-4.5 ק"מ ומגיעים לפיצול כחול (קל מאוד לטעות ולא לראות את הפיצול!) בו פונים שמאלה בדרך ונוסעים כ-200 מטר והכניסה לקניון לפניכם. משאירים את המכוניות בכניסה לקניון ונכנסים ברגל.