בית הקשתות

| 10/12/2011

מעיין מקסים מהתקופה הרומית, המורכב מבריכה מקורה ומוקפת בקשתות מדהימות, מבאר עמוקה ורחבה שאפשר לשחות בה ומנקבה המחברת ביניהן

הבריכה בעומק מכובד, ניתן לשחות בה, והיא כאמור מקורה עוד מהתקופה הרומית. מוקפת משלושה צדדים בקירות עם פתחי קשתות ומהציד הרביעי "חוף", ירידה מתונה לתוך המים. הבאר עמוקה ורחבה ומקורה גם היא, והכניסה היחידה אליה היא מהגג דרך שני פתחים שאפשר לגלוש דרכם או דרך הנקבה.

אורכה של הניקבה כחמישים מטר, ואפשר ללכת בה על ארבע. כדאי להביא פנס למרות שלא חובה, אין איך לטעות בדרך. מעט קלסטרופובי אבל חוויה מדהימה. כניסה לבריכה, זחילה בנקבה עד לבאר, שחיה בבאר (לא לשכוח להצטלם מלמעלה.) וחזרה בנקבה לבריכה. לחלופין, אם יש לכם ציוד גלישה, אפשר לגלוש לתוך הבאר ולזחול בנקבה אל הבריכה.

במקום גם הרבה ירוק ומקומות שאפשר לשבת בהם, לעשות פיקניק או על האש. מקום מומלץ הוא גג הבריכה, גם ישר ומפולס וגם קרוב לרקשן.

• שימו לב: לעתים קרובות הבריכה יבשה, במיוחד בקיץ ובסתיו. לפני הגעה למקום מומלץ לברר האם יש במקום מים. בכל מקרה המקום יפה מאוד.

הוראות הגעה

מצומת לטרון פונים לכיוון היישוב מבוא חורון. נוסעים עד לכניסה ליישוב ופונים ימינה לכיוונו, אך לפני שער היישוב פונים ימינה אל דרך עפר בסימון שבילים שחור, שהופכת לשביל רומי (מרוצף באבנים קטנות) - שימו לב: הדרך אינה מתאימה לרכב נמוך.

לאחר נסיעה קצרה בשביל הרומי מגיעים לקטע העובר מעל אפיק נחל. המעבר מעל הנחל אפיק נהרס עם הזמן, וניתן למצוא דרך לחצות מעט מימין. לאחר חציית האפיק, הדרך ממשיכה בכיוון דרום מערב ועוברת משמאל לאגם של מי קולחין. לאחר המאגר פונים ימינה בדרך עפר הממשיכה לצד האגם, עוברים גדר בקר ומגיעים לפיצול דרכי עפר. השביל השחור ממשיך ישר, אך אנו נפנה שמאלה במעלה הדרך עם סימון ירוק (שאינו מסומן היטב). לאחר זמן קצר מגיעים לפיצול, ממשיכים בנתיב הימיני ומגיעים לבית הקשתות.

שימו לב שלא בכל מקום הרכב יכול לעבור - אנא החנו את הרכב במקום שלא מפריע לאחרים והמשיכו ברגל.