עין קדם: מעיינות חמים בים המלח

בדרך היורדת לים המלח מחכה לכם חווייה ייחודית: מעיינות חמים שנובעים אל תוך בריכות ממש על החוף של ים המלח. מומלץ בעיקר כשקר!

במקום, שמכונה גם עין סדק, נובעים מעיינות חמים ועשירים במינרלים. הם יוצרים בריכות בדרגות חום שונות, מפושרות ועד רותחות, ותוכלו לטבול בהן את הרגליים או את כל הגוף (גם במים האלו, כמו בים המלח עצמו, תצופו על המים).

• שימו לב: למים שבבריכות השפעה עמוקה על מערכות הגוף. יש לטבול בחכמה ובזהירות תוך מודעות למגבלות בריאותיות.

עדיף להגיע למעיין בפעם הראשונה ביום אבל האידיאל הוא בלילה קריר. מומלץ גם להדרים מעט על החוף - בהמשך ישנן נביעות נוספות.

• אין איסוף אשפה מהמקום - אנא איספו את האשפה אחריכם ושימרו על ניקיון המקום.

הוראות הגעה

• waze: מעיינות חמים נחל קדם

הוראות הגעה: נוסעים דרומה בכביש 90 לכיוון ים המלח. כשמגיעים לשלט "נחל קדם", עוצרים וחוצים בזהירות את הכביש ברכב לצד שמאל (לצד המזרחי של הכביש), לפתח מסודר בין שני מעקות בטיחות בשולי הכביש. עולים על דרך עפר משובשת (ניתנת למעבר לרוב הרכבים), נוסעים בה עד שאי אפשר להמשיך ושם חונים (אי אפשר להגיע עם הרכב עד לבריכות, גם לא ברכב שטח). מכאן ממשיכים ברגל לכיוון דרום-מזרח במגמת ירידה, עד שמגיעים לבריכות החמות,  שנמצאות על שפת ים המלח, סמוך מאוד לקו המים. נקודות ציון בדרך לבריכות: נחל קדם מצפון, קוביית מתכת לבנה בשביל שבדרך.

הסבר נוסף:
כ-6 ק"מ לאחר הפנייה לקיבוץ מצפה שלם (לבאים מצפון) יש פנייה שמאלה מהכביש אל דרך עפר. הפנייה נמצאת בקטע שבו הכביש נמצא במגמת עלייה ואין כמעט שדה ראייה קדימה - כך תוכלו לזהות אותה (הפנייה לדרך העפר מסוכנת, במיוחד בלילה, לכן עדיף אפילו לנסוע עד עין גדי, להסתובב וכך להסתכן פחות). לאחר שפניתם חפשו שביל עפר היורד ישר למטה לכיוון הים, השביל עביר לגמרי אך מומלץ לנסוע לאט. אחרי שירדתם בשביל, המשיכו עוד כ-200 מטר - השביל מתעקל ימינה עד שהוא פשוט נגמר בערוצו של נחל קדם שלקח את השביל. החנו את הרכב והמשיכו בהליכה על השביל שממשיך מצידו השני של הנחל. על מנת לוודא שאתם נמצאים במקום הנכון, חפשו את עמוד הבטון שנמצא מיד אחרי הנחל (בתקווה שלא נגעו בו). מעמוד בטון המשיכו עוד 50 מטר על השביל ואז פנו שמאלה לכיוון ים המלח, המשיכו כ-150 מטר נוספים וחפשו מים שקע באדמה, בגודל של בערך 5x5 מטרים, שממנו נמשך סדק גדול עד לים. למתקשים חפשו שרידי מדורות הפזורות סביב.