קטע מספר 33: מחניון מדור/עפרן לחוד עקב

יום קליל ופשוט במרחביו העצומים של נחל צין. יום מעולה לצבור כוחות לקראת הימים הבאים, להתענג על הפסקות ארוכות ולהקשיב לשתיקתו של המדבר | מאת: יניר יגל
| 14/03/2018
מפת גובה
קובץ KML לניווט סלולרי

שביל ישראל מצפון לדרום: מקטע 33 – מחניון מדור/עפרן לחניון חוד עקב

יום קל מאוד בקטע מישורי בתוך נחל צין הרחב בדרך כמה מקומות נחמדים לעצירה ואפילו לירידה מהשביל יום אשר בו נחים עקב היום שהיה בהר כרבולת.

• דרגת קושי: קל | משך הטיול: 6 שעות | אורך המסלול המצטבר: 715.5 ק”מ

• נקודות למילוי מים והצטיידות באוכל: מדרשת בן גוריון סטייה של כ-5 קילומטרים

• הטמנות: חניון לילה עקב | לינה: חניון לילה עקב, מדרשת בן גוריון סטייה של כ-5 קילומטרים

• נ.צ. התחלה:  (193300,527868) / (30.84129,34.93109) חניון לילה נחל מדור

• נ.צ. סיום: (183920,527382) / (30.83666,34.83306) חניון לילה עקב

מתחילים את היום בחניון הלילה נחל מדור.

מתחברים לשביל הכורכר בדרך 4x4, בסימון השחור, בפניה שמאלה, בהליכה לכיוון דרום ולאחר כ-60 מטר מתחברים לתוואי שביל ישראל בסימון שחור על דרך הכורכר.

מההתחברות לתוואי השביל הולכים כ-1.1 קילומטרים ומגיעים לפיצול שבילים: שחור ושביל ישראל. בפיצול פונים ימינה ועולים על סימון שביל ישראל. לאחר כ-2.9 קילומטרים מהעלייה על סימון שביל ישראל, במגמת הליכה של עליות וירידות ומעבר מתחת לקו מתח גבוה, מגיעים לפיצול שבילים: שביל ישראל וסימון שחור.

בפיצול פונים שמאלה, עולים על הסימון השחור ולאחר כ-800 מטר על הסימון השחור מגיעים לפיצול שבילים: שחור וכחול.

בפיצול פונים שמאלה, עולים על הסימון הכחול והולכים בו כ-2.4 קילומטרים, כשבדרך חולפים על פני עץ שיטה בודד בנחל זקוף ומגיעים לפיצול שבילים: כחול ואדום.

בפיצול פונים שמאלה בסימון האדום, כאשר למעוניינים ללכת לראות מערה יפנו בפיצול ימינה, יעלו על הסימון האדום וילכו כ-2 קילומטרים מהפיצול במעלה נחל זקוף.

בפיצול, תוואי שביל ישראל ממשיך שמאלה, עולה על הסימון האדום ולאחר כקילומטר בתוך נחל צין מגיעים לכתובת אבן שחורה על מצע חול לבן, שיצרו שביליסטים.

מהמקום ממשיכים בסימון האדום עוד כ-2.4 קילומטרים בתוך נחל צין ומגיעים לפיצול שבילים: אדום ושחור.

נחל צין הוא נחל האכזב השני בגודלו במדינת ישראל אחרי נחל פארן. תחילתו במישור הרוחות מצפון למכתש רמון, והוא מגיע לסיומו לאחר כ-150 קילומטר בדרום ים המלח. עקב גודלו וחיבוריו עם נחלים אחרים רבים, בעונת החורף ישנם סיכויים רבים לשיטפונות בנחל צין.

למעוניינים לסטות מתוואי שביל ישראל על מנת לראות מערות (שבאחת מהן נמצא שלד של נמר) וגב יפה ועמוק המלא מים בעונה, בפיצול יפנו ימינה, יעלו על הסימון השחור וילכו כ-3.8 קילומטרים במעלה נחל דרוך.

בפיצול, תוואי שביל ישראל ממשיך ישר, עולה על הסימון השחור וכך לאחר כ-1.4 קילומטרים מהפיצול על הסימון השחור מגיעים לפיצול שבילים: שחור וכחול.

בפיצול פונים שמאלה, עולים על הסימון הכחול ולאחר כ-630 מטר מגיעים לפיצול שבילים: כחול וירוק בדרך כורכר רחבה לרכבי 4x4.

בפיצול עולים על הסימון הירוק בפנייה ימינה ומגיעים אחרי כמה עשרות מטרים לחניון הלילה עקב ולסיום היום.

למעבר למקטע 34 – מחניון חוד עקב לחניון נחל חווה »

שביל ישראל מדרום לצפון: מקטע 14 – מחניון חוד עקב לחניון מדור/עפרן

יום קל מאוד שנמשך כולו בקטע מישורי בתוך נחל צין הרחב, עם כמה מקומות נחמדים לעצירה בדרך וגם כמה מקומות מעניינים בקרבת מקום שבשבילם שווה לסטות מהשביל.

• דרגת קושי: קל | משך הטיול: 6 שעות | אורך המסלול המצטבר: 315.5 קילומטר

• נקודות למילוי מים: אין | נקודות להספקת אוכל: אין

• הטמנות: חניון לילה מדור/עפרן | לינה: חניון לילה מדור/עפרן

• נ.צ. התחלה: (183920,527382) / (30.83666,34.83306) חניון לילה עקב

• נ.צ. סיום: (193300,527868) / (30.84129,34.93109) חניון לילה נחל מדור

מתחילים את היום בחניון הלילה חוד עקב.

מתחברים לסימון שביל ישראל בסימון הכחול בצידה הצפוני של דרך 4x4, ומתקדמים כ-600 מטרים צפונה, עד שמגיעים לפיצול שבילים: כחול ושחור. פונים ימינה אל הסימון השחור והולכים כ-1.5 קילומטר בהליכה קלה עד לפיצול שבילים נוסף: שחור ואדום. שביל ישראל ממשיך בסימון האדום, אך הסימון השחור פונה שמאלה ומוביל, לאחר כ-3.8 קילומטר במעלה הנחל, אל נחל דרוך ואל שלוש מערות, שבאחת מהן נמצא שלד של נמר, ואל גב עמוק שמתמלא במים אחרי הגשמים.

פונים אל שביל ישראל בסימון האדום וממשיכים בו לכיוון מזרח. לאחר כ-2.4 קילומטר מהפיצול מגיעים למקום מעניין בנחל צין שבו מטיילי בשביל ישראל נוהגים לכתוב את שמותיהם בצירוף משפטים שונים, בעזרת אבני בזלת שחורות.

ממשיכים עם הסימון האדום כקילומטר נוסף בנחל צין, עד שמגיעים לפיצול שבילים: אדום וכחול. שביל ישראל ממשיך ימינה עם הסימון כחול, והסימון האדום פונה שמאלה לכיוון מערה שנמצאת כ-2 קילומטר במעלה נחל זקוף.

פונים ימינה וממשיכים בשביל ישראל עם הסימון הכחול. חולפים על פני עץ שיטה בודד בנחל זקוף ולאחר כ-2.4 קילומטר מגיעים לפיצול שבילים: כחול ושחור. פונים ימינה אל הסימון השחור וממשיכים בו כ-800 מטר נוספים מזרחה עד לפיצול שבילים נוסף: שחור וסימון שביל ישראל.

פונים ימינה לכיוון דרום אל סימון שביל ישראל, וממשיכים בו במגמת עליות וירידות, כשבדרך עוברים ליד קו מתח גבוה. לאחר כ-2.9 קילומטר מגיעים לפיצול שבילים: סימון שביל ישראל וסימון שחור. פונים שמאלה אל הסימון השחור והולכים בדרך 4x4 נוחה בנחל מדור.

עוברים בפיצול שבילים נוסף שבו ממשיכים עם הסימון השחור, ולאחר כ-1.2 קילומטר עד לחניון הלילה מדור/עפרן שנמצא מימין לדרך, כ-100 מטר אחרי הפיצול האחרון.

חניון לילה מדור/עפרן נמצא למרגלות הר הכרבולת ואפשר להגיע אליו עם רכב קל מכיוון מפעל אורון.

למעבר למקטע 15 – מחניון נחל מדור/עפרן לחניון מפעל אורון »